Odzież z logo – w jakich miejscach warto eksponować znak firmowy?
Robocza odzież zawierająca logo firmy to doskonały pomysł na niecodzienną, mobilną reklamę marki. Zakładający ją pracownicy automatycznie stają się najlepszymi ambasadorami przedsiębiorstwa, a takie rozwiązanie świetnie łączy funkcje użytkowe z promocyjnymi.
Odzież z logo może być wykorzystywana zarówno w przypadku kompletowania stroju firmowego dla całej załogi, jak i wtedy, gdy jako przedsiębiorcy szukamy unikatowego sposobu na zapadnięcie w pamięć klienta. Gadżet w postaci czapki z daszkiem lub bluzy z naszytym na materiał logo z pewnością okaże się znacznie bardziej przydatny niż na przykład kolejna teczka na dokumenty z nadrukowanymi danymi i nazwą firmy.
Projekt i produkcję odzieży z logo warto jednak wcześniej przemyśleć i skrupulatnie zaplanować, przy okazji odpowiadając sobie na kilka wyjątkowo ważnych pytań. Jednym z nich jest oczywiście kwestia dokładnego umiejscowienia znaku firmowego. Gdzie warto go eksponować tak, aby odzież firmowa spełniała swoje zadanie najlepiej, jak to możliwe? Oto najważniejsze informacje.
Odzież robocza – najpopularniejsze przykłady
Odzież robocza to określenie obejmujące swoim zasięgiem zarówno poszczególne elementy stroju roboczego, jak i oficjalnego uniformu noszonego przez pracowników zatrudnionych na stanowiskach biurowych. Mogą zatem należeć do niego koszule, bluzy polarowe, spodnie robocze czy kamizelki. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się także na zamówienie tekstylnych gadżetów z firmowym logo. Wówczas mogą wybierać m.in. spośród czapek z daszkiem, rękawic czy bandanek, którymi pracownicy i klienci będą mogli urozmaicić swój strój, stając się jednocześnie doskonałą reklamą wybranej firmy.
Znak firmowy – gdzie umieszczać?
Właściwa aplikacja znaku firmowego na odzieży wymaga znalezienia optymalnego miejsca. Aby było to możliwe, warto na początku zastanowić się nad wymiarami logo, które będziemy umieszczać na ubraniu. Zbyt duży znak zawierający nazwę firmy może się okazać nieatrakcyjny dla klientów, przez co nie będą oni chcieli nosić firmowych koszulek czy czapek. Niewielkie logo zwyczajnie zniknie natomiast z pola widzenia potencjalnych kupujących, nie spełniając tym samym swojej funkcji promocyjnej.
Jeśli logo przedsiębiorstwa zawiera unikatową, ciekawą dla oka grafikę, z powodzeniem można ją wykorzystać jako główny element ozdobny odzieży. W ten sposób nadaje się jej unikalny charakter i łączy reklamę z funkcją użytkową.
Istotny jest również wybór techniki, którą znak zostanie naniesione na materiał. Najczęściej, zwłaszcza gdy mowa o koszulkach firmowych z logo, stosuje się tradycyjny lub odblaskowy nadruk. Po pewnym czasie może on jednak ulec zniszczeniu na skutek sprania lub niewłaściwego prasowania. Ma to znaczenie zarówno w przypadku bluz polarowych, noszonych przez wielu pracowników podczas realizacji zadań w terenie, jak i pełnienia obowiązków w biurze. Alternatywę stanowi technika sitodruku, a jeszcze trwalszym rozwiązaniem jest wybór na przykład polaru z haftem, znacznie odporniejszym na uszkodzenia niż klasyczny nadruk.
Chcąc, aby odzież z logo firmy była chętnie noszona przez pracowników i klientów, a także, aby umieszczony na niej znak firmowy widocznie identyfikował markę w oczach przechodniów, bardzo ważny jest wybór miejsca jego położenia. Najczęściej rekomendowany jest punkt znajdujący się na wysokości optymalnej dla wzroku większości osób, czyli w okolicach piersi. Takie rozwiązanie sprawdza się zwłaszcza, gdy mowa o firmowych bluzach polarowych. Koszulki można natomiast ozdobić logo umieszczonym na rękawie. W ten sposób obecność marki zostanie zaakcentowana naprawdę subtelnie, a jednocześnie widocznie. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się również umieszczenie znaku firmowego na odzieży roboczej z tyłu. Materiał bluzy z polarem lub T-shirtu zakrywający plecy to stosunkowo duża powierzchnia, co daje szansę na powiększenie rozmiaru logo. Zarówno elementy graficzne, jak i tekstowe staną się dzięki temu doskonale widoczne dla wszystkich, nawet jeśli będziemy do nich odwróceni tyłem.
Podsumowanie
Odzież firmowa z logo to ciekawy i ważny element kampanii promocyjnej każdej marki. Noszona na co dzień, nie tylko podczas pracy, automatycznie staje się doskonałą reklamą firmy. Zanim jednak zdecydujemy się na zamówienie tekstyliów z logo, warto rozważyć kilka aspektów, takich jak: wielkość i rodzaj nadruku, materiał, z którego wykonane zostaną ubrania, a także dokładne umiejscowienie znaku firmowego. Szczególnie to ostatnie ma znaczenie dla rozpoznawalności marki przez osoby widzące przedstawicieli przedsiębiorstwa w ubraniu firmowym.
Logo firmy można dziś umieścić niemal na każdej części odzieży, od kurtki roboczej czy bluzy, przez kamizelkę odblaskową, aż do czapki lub koszulki. Za każdym razem wybór ubrania, które ma stać się formą reklamy użytkowej, powinien być uzależniony m.in. od charakteru przedsiębiorstwa i rodzaju obowiązków pełnionych na co dzień przez jego pracowników. Podobnie jak w przypadku każdej innej formy promocji, również podczas poszukiwania zleceniobiorcy mającego przygotować ten etap kampanii reklamowej, warto postawić na doświadczone firmy stosujące nowoczesne technologie.