Filtry i naolejacze
7 Produkty
Drobiazgi takie jak filtry, odwadniacze i naolejacze są niezbędnymi w pracy mechanika, bo silniki spalinowe i powiązane z nimi układy nie lubią tej standardowej wody pitnej. Rzecz jasna znajdą się tacy specjaliści, którzy już nie raz zalali układ chłodzenia we własnym aucie wodą i twierdzą, że nic się nie stało. Twierdzić będą tak przez jakieś kilka lat, a potem trafi się im kosztowny remont silnika i podczas jego trwania przekonają się o tym, że kanały chłodzące silnika są pełnymi korozji i kamienia. Dlatego też jednostka napędowa nie osiąga pełnej mocy i szybciej zaczyna przechodzić w jakiś tryb awaryjny. w praktyce oznacza to spory wydatek u specjalisty, który poprawi wiele detali w konkretnym silniku spalinowym.
Inne wzmianki o filtrach
W czasach obecnych filtr nie znajduje się tylko w silniku, bo filtr olejowy może mieć też sama skrzynia biegów, a nawet mechanizm typu HALDEX. Mowa tu dokładnie o tym, że taki filtr oczyszcza olej i wpływa znacząco na żywotność danego elementu. Dlatego też jego brak oznacza też to przedwczesne zużycie eksploatacyjne danego elementu, które jest problemem i to sporym. Mowa tu dokładnie o tym, że brak filtra w skrzyni biegów doprowadzi do jej przedwczesnego zużycia i to niezależnie od typu tej skrzyni biegów. Problem tkwi też i w tym, że wielu kierowców dba o silnik, ale kompletnie zapomina o skrzyni biegów lub o mechanizmie takim jak HALDEX, a to błąd i to spory, bo auto z pewnymi poważnymi defektami trudniej sprzedać po tych kilku latach.
Filtry w maszynach
Obecnie filtry spotyka się też w maszynach i to nie tylko w takich jak koparki gąsienicowe. One potrzebują filtra oleju i układu filtrującego bezpośrednio powiązanego z płynem hydraulicznym, bo zanieczyszczenia w tym płynie mogą wpłynąć na pracę siłowników hydraulicznych. Taka po części utrudniona obsługa, czyli więcej pracy do wykonania przy pewnych układach to dla dość wielu z nas zaleta. Mowa tu dokładnie o tym, że filtry powstrzymują zanieczyszczenia, choć podobną pracę wykonują odwadniacze. Także niezbędne w układach, w których nie powinna pojawić się korozja.